NemeaPress

Αγροτική Εκπαίδευση για Ανασυγκρότηση την περίοδο της κρίσης

Το Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2018 στην Αβερώφειο Σχολή Λάρισας, από 10.00 έως 18.00, σε πυκνή ροή, όσοι επιθυμούν θα μπορούν να συμμετέχουν σε εκδήλωση με θέμα: η Αγροτική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και η παραγωγική ανασυγκρότηση την περίοδο της κρίσης. Πέραν των εκπροσώπων, στο πρόγραμμα είναι αναγεγραμμένοι χαιρετισμοί από τους: κ Γ. Δημαρά (Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας), κ Γ. Τσιρώνη (Βουλευτή, πρώην Αν. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων), κ Β. Κόκκαλη (Υφυπουργός Αγροτ. Α&Τ), κ Δ. Λιόλιο (Πρόεδρο Νοσοκομείου Λάρισας και Πρόεδρος ΚοιΣΠΕ).




 

Η ημερίδα θα συνεχισθεί με ανταλλαγή θέσεων και εισηγήσεις από τους: Δρ Ν. Κατή (ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ), κα Μ. Κλεισιάρη (Αβερώφειος Γεωργική Σχολή Λάρισας), κα Α. Μέγα (Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων), καθ Α. Κουτσούρη (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθήνας), καθ Γ. Τσομπάνογλου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Μητροπολίτη Ιωαννίνων Μάξιμο (Αγροτική Σχολή Μονής Βελλάς), κ J. Amberger (Γερμανική αγροτική εκπαίδευση), F. Aunkofer (Αγρότη, Δήμαρχο Kelheim), καθ Ζ. Μαμούρη (Πρύτανη Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), καθ Χ. Γκόβαρη (Παιδαγωγική εκπαίδευση αγροτών), Δρ Ε. Βέργο (Αμερικανική Γεωργική Σχολή), κ Δημήτρη Μιχαηλίδη (ΑγροΝέα), Δρ F. Vallerin (INRA), Δρ Ε. Βογιατζή (ΤΕΙ Θεσσαλίας) και Καθ Π. Γούλα (πρ. Πρύτανη ΤΕΙ Θεσσαλίας)

Ακολουθώντας τις οδηγίες των οργανωτών της ημερίδας γα την «Αγροτική Εκπαίδευση στην Ελλάδα», κας Έλενας Μπότση (6947969398,  elbotsi@gmail.com) και κ Νίκου Πουτσιάκα (6945971156), θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε μια πιθανή πρόταση για την αγροτική εκπαίδευση, ως εξής:

Και όλα τα παραπάνω βασισμένα σε μερικές παραδοχές, όπως:

  1. Αγρότης είναι ο γεωργός, ο κτηνοτρόφος, ο ψαράς και ο δασοκόμος, ο οποίος συμπληρωματικά (και μόνο συμπληρωματικά) μπορεί να παράγει ενέργεια, να μεταποιεί ή/& να εμπορεύεται την δικιά του παραγωγή και να προσφέρει υπηρεσίες τουρισμού (αγροτουρισμός).
  2. Εκπαίδευση είναι μορφή εξειδικευμένης κοινωνικοποίησης που ασκείται κατά κανόνα από φορείς που βρίσκονται έξω από την οικογένεια και έχει ως περιεχόμενό της την μετάδοση γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και μορφών ενέργειας ή συμπεριφοράς.
  3. Είναι αδύνατο η εκπαίδευση να είναι ξεκομμένη από τον κοινωνικό της περίγυρο. Το άτομο είναι ανάγκη να θεωρήσει τον εαυτό του σαν αναπόσπαστο μέλος της κοινωνίας και σε αυτά τα πλαίσια να μορφωθεί.
  4. Απέναντι στην επονομαζόμενη «παγκοσμιοποίηση», φαίνεται ότι αναπτύσσεται επιτυχώς και μάλιστα με συνεχώς επιταχυνόμενη μεγέθυνση η «τοπιοποίηση». Απέναντι στην παγκοσμιοποιημένη Εφοδιαστική Αλυσίδα, η Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα. Απέναντι σε ένα ισχυρά κεντρικό κράτος, μια επιτελική κυβέρνηση, με ισχυρούς Δήμους. Απέναντι σε μια ιεραρχική πυραμίδα, μια οριζόντια ισχύς των πολιτών και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών.

Δημήτριος Μιχαηλίδης, Δημόσια Γράφων, ΑγροΝέα



 

Exit mobile version