του Γιώργου Φιντικάκη
Με μαζική αποστολή εξωδίκων σε 890.000 πρώην πελάτες της ΔΕΗ, με συνολικές οφειλές κοντά στα 1 δισ ευρώ, απαντά η διοίκηση Παναγιωτάκη στην κριτική που της ασκείται για την ραγδαία επιδείνωση στα οικονομικά της, ελπίζοντας ότι θα βάλει στο ταμείο, ό,τι μπορεί από αυτά τα ληξιπρόθεσμα ποσά, τα οποία θεωρούνται, στην πλειοψηφία τους, ανείσπρακτα.
Παρ’ όλα αυτά ο επικεφαλής της ΔΕΗ παρουσίασε ένα αναλυτικό σχέδιο για την είσπραξη των ποσών αυτών, με εξώδικα που θα σταλούν αρχικά στους πιο παλαιούς από τους παραπάνω και έχοντες μεγαλύτερες οφειλές, και οι οποίοι είτε έχουν μετακινηθεί σε άλλον πάροχο, αφήνοντας χρέη στην επιχείρηση, είτε έχουν αλλάξει ΑΦΜ και έχουν «εξαφανιστεί», είτε αυτή έχει πάψει να τους ηλεκτροδοτεί, και παίρνουν ρεύμα από την καθολική υπηρεσία.
Ακριβώς επειδή αυτοί οι 890.000 οφειλέτες δεν ρευματοδοτούνται πλέον από την ΔΕΗ, ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων «τελικών πελατών», γι’ αυτό και ένα πολύ μικρό ποσό από τη συνολική οφειλή των 1,050 δισ ευρώ, θεωρείται εισπράξιμο. Στην συντριπτική πλειοψηφία του παραπάνω ποσού, δηλαδή για τα 700 εκατ ευρώ, υπεύθυνοι είναι 65-70.000 καταναλωτές, καθένας εκ των οποίων χρωστά από 3.000 ευρώ και πάνω.
Στην προσπάθεια λοιπόν αυτή, η ΔΕΗ θα προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού συγκεκριμένων προσόντων, που θα εκπαιδευτούν, προκειμένου μέσα σε ένα χρόνο, να έχουν ετοιμάσει τους φακέλους διεκδικήσεων για τους παραπάνω 65-70.000. Οι οφειλέτες αυτοί θα μοιραστούν γεωγραφικά ανά νομό, και αμέσως μετά η ΔΕΗ θα απευθυνθεί σε δικηγορικά γραφεία. Συνολικά θα προσληφθούν τρεις διαφορετικοί εργολάβοι για να φέρουν σε πέρας το έργο, ένα για Αθήνα, ένας για την Κ.Ελλάδα και ένας για τα νησιά.
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής, όπως είπε ο κ. Παναγιωτάκης είναι όχι μόνο να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα της εταιρείας, όσο το να «καθαρίσει» το πελατολόγιο της, καθώς για όσα από τα 1 δισ ευρώ διαπιστωθεί ότι είναι μη διεκδικήσιμα, απλώς θα διαγραφούν από τις απαιτήσεις, και η ΔΕΗ θα δικαιούται επιστροφή φόρου 29%, τον οποίο είχες καταβάλει.
Ερωτηθείς ο πρόεδρος της ΔΕΗ, γιατί πήρε την πρωτοβουλία τώρα, και όχι για παράδειγμα, πριν από ένα δύο χρόνια, καθώς το θέμα είναι γνωστό από παλιά, απέδωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια την καθυστέρηση στις «αδυναμίες των υπηρεσιών της επιχείρησης».