Έλλειψη αφηγήματος και επιστροφή στην ρητορική του 2014 όταν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε στοχοποιήσει τα μέσα ενημέρωσης βλέπουν στην κυβέρνηση, την προσπάθεια που καταβάλει εκ νέου η αξιωματική αντιπολίτευση το τελευταίο διάστημα. Αυτή η στρατηγική επιβεβαιώνεται σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη και από το σποτ της Κουμουνδούρου για την καμπάνια “Μένουμε σπίτι”, το οποίο ουσιαστικά επιτίθεται στους δημοσιογράφους και δευτερευόντως στην κυβέρνηση.
Μάλιστα η επικοινωνιακή επίθεση του ΣΥΡΙΖΑ έγινε την ημέρα που ο πρωθυπουργός συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης στην Σύνοδο Κορυφής και κυρίαρχο θέμα ήταν το ταμείο ανάκαμψης και τα 32 δισ. ευρώ που θα λάβει η χώρα μας για να αντιμετωπίσει τις σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι η λίστα με τα ποσά που μοιράστηκαν στα μέσα ενημέρωσης θα δημοσιοποιηθούν όταν ολοκληρωθούν οι πληρωμές. Παράλληλα σημείωσε πως το υπουργείο Οικονομικών διεξάγει ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο όπως συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, ξεκαθαρίζοντας πως το υπουργείο οικονομικών δεν έχει καμία εμπλοκή στην κατανομή των πόρων αλλά μόνο στο συνολικό ποσό που διατίθεται. Ο Στέλιος Πέτσας τόνισε πως “οι μάσκες του ΣΥΡΙΖΑ έπεσαν” ενώ απηύθυνε το ερώτημα στην Κουμουνδούρου. “Πόσα χρήματα δόθηκαν στο Μέσο με το οποίο ταυτίζεται ο κος Τσίπρας στην περίοδο που κυβερνούσε;”
Κομματικά στελέχη της ΝΔ θεωρούν πως πρόκειται για επικοινωνιακό αντιπερισπασμό από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να βγει από την δύσκολη θέση που έχει περιέλθει με το ζήτημα Παπαδημούλη που έχει προκαλέσει εσωτερική διαμάχη στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Επίσης οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους του κόμματος του με στόχο να μειώσει την μεγάλη δημοσκοπική που υπάρχει με τη ΝΔ, γεγονός που έχει φέρει απογοήτευση στην Κουμουνδούρου. “Ο κ. Τσίπρας, εφόσον αναρωτιέται για ποσά δημόσια και καταθέτει ερωτήσεις στη Βουλή, να δώσει ο ίδιος ποια ποσά πήρε η συγκεκριμένη εφημερίδα ή άλλο Μέσο το οποίο ενδεχομένως επιθυμεί, την περίοδο 2015-2019” τόνισε ο Στέλιος Πέτσας κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιχειρήσει να συντηρήσει το ζήτημα της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι” εκτιμώντας πως με αυτό τον τρόπο θα φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση. Γι’ αυτό τον λόγο ο Αλέξης Τσίπρας επέλεξε να θέσει ερώτηση στον πρωθυπουργό για το επίμαχο ζήτημα, αφήνοντας στην άκρη ζητήματα όπως η τουρκική προκλητικότητα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα. Παράλληλα το Μαξίμου ετοιμάζεται να δώσει την δική του απάντηση συγκεντρώνοντας στοιχεία για το κρατικό χρήμα που μοίρασε ο ΣΥΡΙΖΑ σε ορισμένα μέσα ενημέρωσης την περίοδο που είχε τη διακυβέρνηση της χώρας.
Στην Κουμουνδούρου ορισμένα στελέχη αρχίζουν να παίρνουν διακριτικές αποστάσεις από την στοχοποίηση των δημοσιογράφων “Φυσικά και δεν τσουβαλιάζουμε ΟΛΟΥΣ τους δημοσιογράφους. Γνωρίζουμε καλά ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία όχι μόνο δεν βρέχει χρήματα αλλά υπάρχει χρόνια ξηρασία. Η αδιαφάνεια και διαπλοκή της ΝΔ με συγκεκριμένα κέντρα ενημέρωσης δηλητηριάζει τη δημοκρατία, πρέπει να πολεμηθεί” τόνισε ο Κώστας Ζαχαριάδης.
ΕΣΗΕΑ: Απαράδεκτος ο διασυρμός των δημοσιογράφων
Επιστολή στο Γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνο Σκουρλέτη, απέστειλε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ διαμαρτυρόμενο για το σποτ της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα χρήματα που διανεμήθηκαν στα μέσα ενημέρωσης για την καμπάνια “Μένουμε Σπίτι”. Στην επιστολή τονίζεται πως είναι απαράδεκτος ο διασυρμός των δημοσιογράφων.
Ολόκληρη η επιστολή της ΕΣΗΕΑ:
“Κύριε Σκουρλέτη,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ στηλιτεύει τον απαράδεκτο διασυρμό συλλήβδην του δημοσιογραφικού κόσμου μέσω του προκλητικού video που δημοσιεύσατε στο βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης και της αντιπολιτευτικής τακτικής.
Η ΕΣΗΕΑ διαχρονικά και σταθερά ζητεί διαφάνεια και ισοτιμία σε οποιαδήποτε διαδικασία σχετίζεται, άμεσα ή έμμεσα, με οικονομική ενίσχυση των ΜΜΕ.
Σας υπενθυμίζουμε, άλλωστε, ότι με επιστολή μας μέσα στον Μάιο σας απευθύναμε, όπως και σε όλα τα κόμματα, πρόσκληση για συνάντηση, προκειμένου να συζητήσουμε το φλέγον ζήτημα της ενίσχυσης του έντυπου Τύπου και τα κριτήρια που θα τη διέπουν. Δυστυχώς, δεν ανταποκριθήκατε. Αντίθετα, επιλέγετε να επιτίθεστε στο σύνολο των δημοσιογράφων που στην πλειονότητά τους εργάζονται -όσοι έχουν ακόμη δουλειά- κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς εργασιακές και μισθολογικές συνθήκες”.
Video του ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει τους δημοσιογράφους “να τα παίρνουν” χοντρά- Για το Μένουμε Σπίτι
Ενα απίστευτο video που εμφανίζει τους δημοσιογράφους “να τα παίρνουν χοντρά”, έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ. Στόχος του βίντεο είναι να ενισχύσει την καμπάνια του ΣΥΡΙΖΑ, που απαιτεί από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να δώσει στη δημοσιότητα αναλυτικά τα ποσά που δόθηκαν στα ΜΜΕ, για την προβολή της καμπάνιας του Μένουμε Σπίτι. Μόνο που το βίντεο δεν περιορίζεται στις θέσεις του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αλλά δείχνει τους δημοσιογράφους “να τα παίρνουν χοντρά”, για να μεταδώσουν ψεύτικες ειδήσεις.
Το video που εμφανίζει τους δημοσιογράφους σαν “πληρωμένους κονδυλοφόρους” που απλώς λιβανίζουν την κυβέρνηση, υπονομεύοντας έτσι την ελευθερία του Τύπου και προσβάλλοντας όλους τους δημοσιογράφους, κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα και προκαλεί ήδη έντονες αντιδράσεις.
Αρχικά εμφανίζεται στην οθόνη μια παρουσιάστρια και λέει στον θεατή “ο πρωθυπουργός”…Και αμέσως αρχίζουν να πέφτουν χρήματα. Εκπληκτη μένει η παρουσιάστρια, αλλά συνεχίζει. Ελαφρώς πιο φιλοκυβερνητικά. “Ο πρωθυπουργός μας” λέει και αμέσως αρχίζουν να πέφτουν ακόμα περισσότερα λεφτά. Και αφού αφήνει το κείμενο που διαβάζει και αρχίζει και μαζεύει τα χιλιάρικα, η παρουσιάστρια αναφωνεί: “Ο Κυριάκος μας.
Η Αυγή γράφει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε στη δημοσιότητα το νέο σποτ για την αδιαφανή χρηματοδότηση των ΜΜΕ από την κυβέρνηση της ΝΔ. Και επαναλαμβάνει την κατάληξη του βίντεο:
“Είκοσι εκατομμύρια ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα ΜΜΕ, χωρίς κριτήρια, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογαριασμό. Με μόνο στόχο τη χειραγώγηση της ενημέρωσης. Σήμερα συνεχίζουν να αρνούνται να δώσουν στη δημοσιότητα τα ακριβή ποσά. Γιατί;”
Το video