Ανοιχτή Επιστολή προς τους βουλευτές του νομού Κορινθίας για τη μη μετατροπή του 3ου Γυμνασίου σε Πειραματικό
Το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας επιθυμεί άμεση συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να συζητήσουμε σχετικά με την πρόταση μετατροπής του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου σε Πειραματικό από τον ΔΙΔΕ Κορινθίας, παρά την ομόφωνη αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σας υποβάλλουμε τη σχετική ανακοίνωσή μας, καθώς και τη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών του σχολείου και ζητούμε τη στήριξή σας.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
Ο Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας υπέβαλε αίτηση προς τη Διοικούσα επιτροπή Πρoτύπων και Πειραματικών Σχολείων, για να χαρακτηριστεί το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου ως Πειραματικό. Πρόκειται για μία ενέργεια αντιδημοκρατική και αντισυναδελφική, καθώς έγινε χωρίς προηγούμενο διάλογο και χωρίς ενημέρωση των συναδέλφων για την πρόθεσή του, που τους γνωστοποιήθηκε με έγγραφο που εστάλη από το Υπουργείο, προκαλώντας τους, εύλογα, πικρία, αναστάτωση και αγανάκτηση.
Δε σεβάστηκε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είχαν αρνηθεί ομόφωνα τη μετατροπή του σε πειραματικό, σε σχετική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί στο περιεχόμενο της αίτησής του είναι σαθρά και δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά, καθώς έχουν ασαφείς και ατεκμηρίωτες αναφορές για διάφορα αμφιλεγόμενα θέματα, όπως “μείωση διαρροής μαθητών προς τα ιδιωτικά” ,“προώθηση αριστείας και όχι της προς τα κάτω ισοπέδωσης” “έλλειψη επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών” και άλλα αδύναμα και αστήρικτα επιχειρήματα. Η αναφορά δε, ότι το σχολείο λειτουργούσε μέχρι το 2013 ως Πειραματικό, μόνο ενισχυτική για τη μετατροπή του δεν είναι, καθώς αποχαρακτηρίστηκε , σύμφωνα με το ΦΕΚ 888 τ. Β΄/21-3-2012, βάσει των προτάσεων του Π.Δ.Ε. Πελοποννήσου, του Δ.Δ.Ε. Κορινθίας και της γνωμοδότησης του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, που στηρίχτηκε στην απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου στο οποίο ανήκει και ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κανένας νόμος δεν προβλέπει ότι πρέπει υποχρεωτικά να γίνει κάποιο σχολείο Πρότυπο ή Πειραματικό χωρίς συναίνεση και χωρίς να πληρούνται οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ένα ζήτημα, όπως αυτό , αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση και τη διοίκηση με λογικές “εντέλλεσθε” και “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”. Ας μη βιαστούν κάποιοι να μας κατηγορήσουν ότι για μία ακόμα φορά αρνούμαστε τα πάντα. Έχουμε διατυπώσει πολλές φορές τις απόψεις και τις προτάσεις μας. Ο εκπαιδευτικός κλάδος από παιδαγωγική σκοπιά, είναι υπέρ των Πειραματικών Σχολείων, εφόσον αυτά θα εντάσσονται σε ένα προοδευτικό πλαίσιο που θα ενισχύει την έρευνα, τον πειραματισμό, τις νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις , θα βρίσκει άμεση εφαρμογή στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του Δημόσιου Σχολείου και θα ωφελεί όλα τα παιδιά. Φυσικά, σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα, η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, πάντα με διάλογο και συναίνεση από τους εμπλεκόμενους φορείς. Δυστυχώς, στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο , διαστρεβλώνεται το νόημα της πειραματικής εκπαίδευσης και συγχωνεύεται στο ίδιο πλαίσιο με τα Πρότυπα σχολεία των “λίγων και εκλεκτών”, προωθώντας άλλες επιδιώξεις, όπως “αριστεία” , “προσόντα”, συνεχής αξιολόγηση, επιπλέον φόρτος εργασίας , εργασιακή ανασφάλεια και το σημαντικότερο, η απώλεια των οργανικών θέσεων των συναδέλφων, οι οποίοι (κάποιοι μάλιστα λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν) κινδυνεύουν να βρεθούν περιπλανώμενοι.
Το Δ.Σ της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας:
Kαταγγέλλει απερίφραστα τη στάση του Προϊσταμένου ΔΔΕ Κορινθίας ο οποίος καταστρατηγεί βασικές αρχές συναδελφικής αλληλεγγύης. Όχι στον αυταρχισμό. Να σταματήσουν οι πιέσεις από το Υπουργείο και τις Π.Δ.Ε.
Ζητά να μη μετατραπεί το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου σε Πειραματικό και δεσμεύεται ότι θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων και θα στηρίξει τις αποφάσεις τους.
Δηλώνει ότι θα υπερασπιστεί με κάθε μέσο, συνδικαλιστικό και νομικό, σε συνεργασία με την Ο.Λ.Μ.Ε., το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών !
Προσυπογράφει την ομόφωνη διαμαρτυρία των συναδέλφων και καλεί τους αρμόδιους φορείς να ακούσουν, επιτέλους, τη φωνή των εκπαιδευτικών και να σεβαστούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
Δείτε τη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Σε συνέχεια του υπ’ αρ. πρωτ. 33481/Δ6 εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ) σχετικά με την υποβολή αίτησης του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κορινθίας, κ. Ασβεστόπουλου Δημητρίου, για να χαρακτηριστεί το σχολείο μας, το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου, ως Πειραματικό, εκφράζουμε ομόφωνα την αντίθεσή μας στην παραπάνω αίτηση και παραθέτουμε τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει αυτό:
α) Το Σχολείο μας έχει λειτουργήσει στο παρελθόν και συγκεκριμένα από το 2005 έως και το 2012 ως Πειραματικό. Ωστόσο, σύμφωνα με το ΦΕΚ 888 τ. Β΄/ 21-3-2012, αποχαρακτηρίστηκε βάσει των προτάσεων του Περιφερειακού Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κορινθίας καθώς και της γνωμοδότησης του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, που στηρίχτηκε στην απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου στο οποίο ανήκει και ο Σύλλογος Διδασκόντων.
β) Στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου μας, που πραγματοποιήθηκε στις 11/3/21, αποφασίσαμε ομόφωνα να μην υποβάλουμε αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Πειραματικού, η οποία και δεν ελήφθη υπόψη.
γ) Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για να υποστηρίξουν και να καλύψουν τις ανάγκες ενός Πειραματικού Σχολείου. Συγκεκριμένα:
- Το Σχολείο δε διαθέτει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κατάλληλη να φιλοξενήσει δραστηριότητες Πειραματικού Σχολείου και ανάλογο αριθμό ατόμων.
- Από τα δύο εργαστήρια Πληροφορικής λειτουργικό είναι μόνο το ένα.
- Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιείται αποκλειστικά στον προαύλειο χώρο λόγω έλλειψης αίθουσας Γυμναστικής.
- Για το μάθημα των Εικαστικών και της Μουσικής δεν υπάρχει ειδική αίθουσα, όπως απαιτείται σε ένα Πειραματικό Σχολείο.
δ) Θεωρούμε παράλογο και άδικο, ενώ καθημερινά αγωνιζόμαστε για να προσφέρουμε στους μαθητές μας, να αμειβόμαστε για αυτή μας την προσφορά με την απώλεια της οργανικής μας θέσης. Το γεγονός αυτό αφενός μας καθιστά περιπλανώμενους και τελευταίους τοποθετηθέντες στις εκάστοτε σχολικές μονάδες και αφετέρου είναι ιδιαίτερα επώδυνο για κάποιους παλαιότερους συναδέλφους μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά και χρόνια προβλήματα υγείας. Επιπλέον, η τοποθέτησή μας σε νέες θέσεις, και δεδομένων των συνθηκών στον χώρο της Εκπαίδευσης, είναι αβέβαιη και επισφαλής. Τα παραπάνω συνιστούν άνιση μεταχείριση, καθώς μας διαφοροποιούν ως προς τα εργασιακά μας δικαιώματα από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τέλος, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας τοποθετήθηκαν με άλλο εργασιακό καθεστώς και μεταπίπτουν ακούσια και αναγκαστικά σε δυσμενέστερο, σε αντίθεση με τους νεοεισερχόμενους στα Πειραματικά, οι οποίοι διατηρούν τις οργανικές τους θέσεις, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω το καθεστώς της άνισης μεταχείρισης.
Για τους παραπάνω λόγους σας ζητούμε να σεβαστείτε την ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη μη μετατροπή του Σχολείου μας σε Πειραματικό, καθώς και την παλαιότερη απόφαση του τότε Υπουργού Παιδείας για τον αποχαρακτηρισμό του και να μη μας επιβάλετε ένα καθεστώς, το οποίο κανένας από τους εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου δεν επιθυμεί. Έτσι, θα είμαστε σε θέση να επιτελούμε με τρόπο αποδοτικό το λειτούργημά μας και όχι υπό το κράτος της εργασιακής αβεβαιότητας.
Καλούμε τη Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων να μην κάνει δεκτή τη με αρ. πρωτ. 1267/19-3-2021 αίτηση του Προϊσταμένου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κορινθίας, κ. Ασβεστόπουλου Δημητρίου, σύμφωνα με την οποία προτείνει να γίνει το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου Πειραματικό Σχολείο.
Επιφυλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματός μας.
Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου
( ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ)