του Δημήτρη Χριστούλια
Τα ελληνικά τρόφιμα κατάφεραν να γίνουν ανάρπαστα σε όλον τον κόσμο για την ποιότητά τους και την υψηλή διατροφική αξία.
Η διαπίστωση αυτή αποδεικνύεται από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που αφορούν τις εξαγωγές. Εάν δει κάποιος τα στοιχεία της τελευταίας διετίας τουλάχιστον θα διαπιστώσει ότι οι εξαγωγές τροφίμων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μάλιστα τα ελληνικά τρόφιμα οδηγούν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ελληνικές εξαγωγές σε νέο ρεκόρ σήμερα με την συνολική τους αξία να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 35 δισ. ευρώ.
Από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από την Ρόδο μέχρι την Κέρκυρα μικροί, μεσαίοι αλλά και μεγαλύτεροι παραγωγοί έχουν δημιουργήσει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα. Έλληνες παραγωγοί οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τα καλούδια της ελληνικής γης και σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που έχουν πλέον οι περισσότεροι, δημιουργούν υψηλής ποιότητας προϊόντα, τα οποία μάλιστα πωλούνται μέσα σε καλαίσθητες συσκευασίες.
Κάλιο αργά παρά ποτέ, οι Έλληνες παραγωγοί αντιλήφθηκαν ότι για να είναι ανταγωνιστικοί στις διεθνείς αγορές πρέπει να εστιάσουν στην ποιότητα των προϊόντων και όχι στην ποσότητα. Η χώρα μας εξάλλου δεν μπορεί να παράγει μεγάλες ποσότητες και να ανταγωνισθεί άλλες χώρες όπως για παράδειγμα η Ισπανία και η Ιταλία. Μπορεί όμως να παράγει και το κάνει σε μεγάλο βαθμό καλύτερα προϊόντα από πολλές ανταγωνίστριες χώρες. Από τα εκπληκτικής ποιότητας τυροκομικά, μέχρι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και τα εκλεκτά κρασιά.
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τα υψηλής ποιότητας τυροκομικά τόσο από την ηπειρωτική όσο και από την νησιωτική Ελλάδα. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την υψηλή ποιότητα του καλαματιανού ελαιολάδου ή των κρασιών Νεμέας. Προϊόντα που πλέον τα βρίσκει κανείς σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού χωρίς μάλιστα να καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια. Η προσπάθεια όμως των Ελλήνων παραγωγών δεν σταματά εδώ. Το 2022, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν, ακόμη περισσότερες μικρές και μεσαίες παραγωγικές εταιρείες θα δημιουργήσουν νέα προϊόντα με στόχο να τα διαθέσουν στο εξωτερικό. Και το foodlife θα παρακολουθεί αυτές τις προσπάθειες και τις οποίες θα αναδεικνύει.