Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Η Νέα Κίος στην Αργολίδα τιμά την Παναγία την “Τριχερούσα”

Οι κάτοικοι στη Νέα Κίο Αργολίδας τιμούν την Παναγία, την επονομαζόμενη “Τριχερούσα”, η οποία έχει μεταφερθεί από την Παλαιά Κίο της Μικράς Ασίας και φυλάσσεται στον Ενοριακό Ιερό Ναό “Θεομάνας” Νέας Κίου.

Την παραμονή της εορτής, Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022, εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος, ιερουργούντος του Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αργολίδας Αρχιμανδρίτη Χρυσοστόμου Παπουλέση .



Μετά το πέρας του εσπερινού ακολούθησε λιτάνευση της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας πέριξ της πλατείας και τελέστηκε Δέηση .

Οι εφημέριοι του ναού, ο πρωτοπρεσβύτερος π. Δημοσθένης Γάτσιος και π. Ηλίας Γάτσιος, ευχαρίστησαν όσους με την παρουσία τους τίμησαν την Παναγία και ιδιαιτέρως φέτος που κλείνουμε 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή.

Στον ιερό ναό βρίσκονται τέσσερις εικόνες που οι πρόγονοι των σημερινών κατοίκων της Ν. Κίου διέσωσαν από την καταστροφή της Βηθυνίας από τους Τούρκους. Σχεδόν όλοι οι κάτοικοι της Νέας Κίου έχουν ρίζες από την Μικρά Ασία κι ήρθαν στην Αργολίδα μετά την Μικρασιατική καταστροφή.

Σύναξη της Παναγίας της Κουκουζέλισσας στην Νέα Κίο Αργολίδας

Η Νέα Κίος Αργολίδος ιδρύθηκε το 1927 μ.Χ. και φιλοξένησε πρόσφυγες από την Μικρά Ασία. Παλιά πατρίδα η Κίος της Βιθυνίας, το επίνειον της Προύσσας, η έδρα της ξακουστής Μητρόπολης Νίκαιας.

Σοβαρός δεσμός, πνευματικός και ιστορικός με τις αλησμόνητες πατρίδες, είναι οι 4 παλαιές εικόνες που μεταφέρθηκαν από την Κίο της Μικράς Ασίας και φυλάσσονται ως ιερά κειμήλια – φάροι πίστης και μνήμης στον ιστορικό Ναό της Θεομάνας πολιούχο της Νέας Κίου.

Η ιερά εικόνα της Κουκουζέλησας – Τριχερούσας είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος από τις τέσσερις, μεγάλης παλαιότητας και ιδιαίτερα ξεχωριστή, γιατί αποτελεί ένα θαυμάσιο συνδυασμό (μοναδικό στα ελληνοχριστιανικά δεδομένα) της Παναγίας της Κουκουζέλησας της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας και της Τριχερούσας της Ιεράς Μονής Χιλιανδαρίου Αγίου Όρους

Εκατέρωθεν της μορφής της Παναγίας απεικονίζονται ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης και ο Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης , όπως στην Κουκουζέλησα της Μεγίστης Λαύρας, στην εν λόγω εικόνα υπάρχει ασημένιο τρίτο χέρι που παραπέμπει στην Τριχερούσα του Χιλιανδαρίου και στο θαύμα που επετέλεσε η Θεοτόκος στον Άγιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη. Ο μοναδικός στην ψαλτική Ιωάννης Κουκουζέλης ενώ αποκοιμήθηκε αποκαμωμένος στο ψαλτήρι, εμφανίστηκε ενώπιον του η Παναγία σε όνειρο και τον παρακίνησε να ψάλλει γι’ αυτήν και Εκείνη θα τον ανταμειψει. Αμέσως μόλις ξύπνησε, είδε μέσα στο χέρι του ένα χρυσό νόμισμα το οποίο αποτελούσε την υλοποίηση της υπόσχεση της Θεοτόκου.

Συγκεκριμένα, ενώ εκατέρωθεν της μορφής της Παναγίας απεικονίζονται ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλησας και ο Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης όπως στην Κουκουζέλησα της Μεγίστης Λαύρας, στην εν λόγω εικόνα υπάρχει ασημένιο τρίτο χέρι που παραπέμπει στην Τριχερούσα του Χιλιανδαρίου και στο θαύμα που επετέλεσε η Θεοτόκος στον Άγιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη.

Ο μοναδικός στην ψαλτική Ιωάννης Κουκουζέλης ενώ αποκοιμήθηκε αποκαμωμένος στο ψαλτήρι, εμφανίστηκε ενώπιον του η Παναγία σε όνειρο και τον παρακίνησε να ψάλλει γι’ αυτήν και Εκείνη θα τον ανταμείψει. Αμέσως μόλις εξύπνησε, είδε μέσα στο χέρι του ένα χρυσό νόμισμα το οποίο αποτελούσε την υλοποίηση της υπόσχεση της Θεοτόκου. Αυτή η φλόγα της πίστης προς την Παναγία φώτιζε τις ψυχές των παιδιών της, που δεν την άφησαν στα χέρια των κατακτητών, αλλά την πήραν μαζί τους για να τους δίνει θάρρος, δύναμη και παρηγοριά. Η «ανωτέρα τω Χερουβείμ», η Μάνα του Θεού και των προσφύγων, η Βασίλισσα του κόσμου, να φωτίζει τον δρόμο κάθε κουρασμένου και ταλαιπωρημένου της εποχής μας ανθρώπου, ώστε να οδηγεί κοντά σ’ Αυτήν και τον Υιό της, με απώτερο σκοπό μας την Αιωνιότητα.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ