NemeaPress

Διώρυγα Κορίνθου: Πολλές τρύπες στο νερό

Τις τελευταίες  μέρες γράφτηκε στον Τύπο για το σχέδιο της Αιγύπτου που αφορά την ανάπτυξη της Διώρυγας του Σουέζ μέσω εργασιών διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης με το πλάτος να αυξάνει κατά 40,0 μ. το δε βάθος να γίνεται τελικά 24,0μ. Με τον τρόπο αυτό πέρα από την ασφάλεια των κινούμενων σκαφών θα αυξηθούν τα έσοδα της Αιγύπτου, τα οποία τώρα ανέρχονται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Η κατασκευή της Διώρυγας του Σουέζ άρχισε το 1858 και ολοκληρώθηκε το 1869 που δόθηκε επίσημα στη ναυσιπλοΐα.




Η Διώρυγα της Κορίνθου θεωρήθηκε απάντηση της Ευρώπης στην κατασκευή της Διώρυγας του Σουέζ. Είχε κι αυτή αντίστοιχα προβλήματα τεχνικής και οικονομικής φύσεως με αυτά της Αιγύπτου. Κι ενώ η σημασία της Διώρυγας του Σουέζ υπήρξε τεράστια για την παγκόσμια Ναυσιπλοΐα και με τις νέες επεμβάσεις αυξάνει τη συμμετοχή της, η σημασία της Διώρυγας της Κορίνθου για τη χώρα μας υπήρξε μεγάλη γίνεται όμως μικρότερη με το πέρασμα των χρόνων λόγω της μη προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις της Ναυσιπλοΐας και ως εκ τούτου το μέλλον αυτής διαγράφεται πολύ περιορισμένο.

Οι νέες απαιτήσεις επιβάλουν την διαπλάτυνση της Διώρυγας από τα 24,60 μ., που είναι το πλάτος σήμερα στην επιφάνεια της θάλασσας, τουλάχιστον στα 42,00 μ. και το βάθος από τα 8,00 μ., που θεωρητικά είναι σήμερα, στα 11,00 – 12,00 μ.

Η επέμβαση η οποία γίνεται στις μέρες μας όχι μόνο δεν προβλέπει την διαπλάτυνση και την εκβάθυνση αλλά δημιουργεί και ακλόνητα και αντιοικονομικά εμπόδια για την υλοποίηση της.

Γεωμετρία της Διατομής

Ολέθρια λάθη

α) Έργα επεμβάσεων στα πρανή της διώρυγας και κατασκευή κατακορύφων πασσάλων από οπλισμένο σκυρόδεμα, διαμέτρου 1,00 μ. και ύψους 15,00 μ., στην προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου για μήκος L = 1030,00 μ. και

β) Προστασία – Αποκατάσταση και Ανάδειξη του Αρχαίου Διόλκου και με την κατασκευή κυματοθραύστη, που ορίζεται από κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα με οπές διατεταγμένες ώστε να εισέρχεται ο κυματισμός και να απομειώνεται η ενέργεια του.

Δύο διαφορετικές αντιλήψεις σε διαφορετικά έργα που για την απορρόφηση στο πρώτο έργο προκαλεί μεγάλες αβεβαιότητες, οι οποίες αυξάνονται με την κατασκευή αντίστοιχης πασσαλοστοιχίας στην πλευρά της Στερεάς Ελλάδος. Για το δεύτερο έργο προβλέπεται να είναι επιτυχημένος ο τρόπος απορρόφηση της ενέργειας.

Ενέργειες στο παρελθόν για την διαπλάτυνση και εκβάθυνση

Η διαπλάτυνση και η εκβάθυνση ήταν ένα συνεχές  διαχρονικό αίτημα της τοπικής  κοινωνίας, του τεχνικού κόσμου, της τεχνικής υπηρεσίας της ΑΕΔΙΚ,  της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου υπό τον κ.Πέτρο Τατούλη, πολλών Διοικήσεων της Εταιρίας, του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου και πολλών Βουλευτών του Κοινοβουλίου.

Επιγραμματικά αναφέρω:

Από της κατασκευής της η Διώρυγα, λόγω της γεωμετρίας που εφαρμόστηκε, της λανθασμένης τεχνικής και οικονομικής εκτίμησης, είχε περιορισμένο ενδιαφέρον, με μικρή οικονομική απόδοση και περιορισμένη ναυτιλιακή κίνηση σε σύγκριση και με το τεράστιο κόστος κατασκευής. Και έρχεται η σημερινή Κυβέρνηση αντί να λύσει ολιστικά το πρόβλημα επιβάλλει με ένα ολέθριο λάθος και μία φαραωνική επέμβαση  ένα άκαμπτο και διαρκές πλαίσιο αποτροπής της διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης και έτσι φράζει τον μοναδικό μονόδρομο για την ανάπτυξη της Διώρυγας και τις προσαρμογές αυτής στις νέες εξελίξεις.

Σημείωση: Οι φωτογραφίες ελήφθησαν από τις αναρτήσεις του κ. Μιχάλη Παπαμανωλάκη στο κανάλι του στο YouTube, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε στο σύνδεσμο: youtube.com/@akis1958

Δρ. Απόστολος Ε. Παπαφωτίου

Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α.




Exit mobile version