Διαβάζοντας προσεκτικά τη συνέντευξη του Υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδος κου Γεραπετρίτη στο Forum των Δελφών «Delphi Economic Forum IX» (Δελφοί, 12.04.2024) προβληματίζεται ο αναγνώστης για τον τρόπο του κ. Υπουργού που διαχειρίζεται τα κρίσιμα εθνικά θέματα της χώρας.
Ειδικά για τα ελληνοτουρκικά ανέφερε:
«Βασικό οι εντάσεις να μην προκαλούν κρίσεις».
Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στην ανάγκη αποσυμπίεσης των εντάσεων: «Καταλαβαίνουμε το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να καταλαγιάζουμε τις εντάσεις. Το πρώτο πράγμα που είπα όταν ανέλαβα το υπουργείο είναι πως τις εντάσεις δεν τις αποφεύγεις, αλλά το βασικό για εντάσεις υπήρξαν πολλές το τελευταίο δεκάμηνο. Όμως, η διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ήταν πως αυτές οι εντάσεις αποσυμπιέστηκαν λόγω της γρήγορης διαχείρισης στο υψηλότερο επίπεδο. Αντί να έχουμε μια διαχείριση να κλιμακώνει την ένταση ώστε αυτή να φτάσει στο σημείο να μην αποσυμπιέζεται, γίνεται η διαχείριση από πάνω προς τα κάτω έτσι ώστε να υπάρχει πιο γρήγορη αποσυμπίεση. Είναι σημαντικό να έχουμε έναν άμεσο δίαυλο επικοινωνίας» τόνισε.
Δηλαδή κάθε φορά που θέλει να πετύχει κάτι η Τουρκία θα δημιουργεί μία ένταση και με το σκεπτικό του κου Γεραπετρίτη για να μην γίνει κρίση, θα επιλύεται και σίγουρα εις βάρος της Ελλαδος. Και μάλιστα η αποσυμπίεση θα γίνεται πολύ γρήγορα μια και η διαχείριση θα γίνεται από πάνω προς τα κάτω, γιατί υπάρχει κίνδυνος να ξεφύγει κάτι χωρίς να ενημερώνεται κανείς. Έτσι τα τελευταία χρόνια η Τουρκία συνεχώς κερδίζει γιατί εμείς αποφεύγουμε τις κρίσεις και υποχωρούμε προτού δημιουργηθούν. Μέχρι και η προστασία των χελωνών στο Αιγαίο Πέλαγος από τη μεριά μας, χαρακτηρίστηκε υβριδικό μέσο και κατά την αφελή λογική του κου Γεραπετρίτη δεν προσιδιάζει στην ελληνική εξωτερική πολιτική και ως εκ τούτου δεν προχώρησε στη λήψη γεωπολιτικών οφελών για να μη γίνει κρίση με την Τουρκία που αντέδρασε. Έτσι παρουσιάστηκε το θέμα μέσα από μία γλυκιά τοποθέτηση του Ελληνικού ΥΠΕΞ.
Ο κος Υπουργός αποτελεί ένα ανοικτό βιβλίο για τους Τούρκους και είναι προβλέψιμος στις ενέργειες του. Γίνεται αντιληπτή και δεδομένη η συμπεριφορά του, η οποία δυστυχώς καταντάει δόγμα, «η αποσυμπίεση των Εντάσεων» για το σημερινό Υπουργείο Εξωτερικών και την κυβέρνηση.
1η Υποταγή
Η ιστορική ευκαιρία που δόθηκε κατά την Διάσκεψη των Ωκεανών «Our Ocean Conference» (OOC-9), στην Αθήνα στις 16-17 Απριλίου 2024 χάθηκε λόγω της αποφυγής εντάσεων με τους Τούρκους.
Η Ελλάδα θα οριζόταν περιβαλλοντική υπεύθυνος για τα νησιά του Αιγαίου. Ομοίως, η Διάσκεψη των Ωκεανών θα ανεγνώριζε τα νησιά του Αιγαίου και τα νησιά του Σολομώντος – ένα κράτος που βρίσκεται στον νότιο Ειρηνικό Ωκεανό, κοντά στην Αυστραλία – ως Αρχιπέλαγος με υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Για να γίνει αυτό έπρεπε η Κυβέρνηση να έχει το νομικό σχεδιασμό να παρουσιάσει αυτά τα πάρκα ως ευρωπαϊκά πάρκα Natura με τη δημοσίευση των χαρτών στην επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, ενέργειες που δεν είχαν γίνει.
Να σημειωθεί ότι η χώρα μας δεν έχει καν ολοκληρώσει τη διαδικασία έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων για τις περιοχές Natura 2000, με αποτέλεσμα την καταδίκη μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Αντί αυτού ανήγγειλε ο κος Πρωθυπουργός τη δημιουργία δύο θαλασσίων πάρκων στο Αιγαίο και στο Ιόνιο πέλαγος, στο πλαίσιο μιας «γλυκιάς τοποθέτησης», για την ιστορική ευκαιρία που χάθηκε εφαρμόζοντας το «Δόγμα των μη Εντάσεων» με την Τουρκία η οποία αμφισβητεί την εθνική μας κυριαρχία και την εκμετάλλευση των νησιών του Αιγαίου από τους ιδιοκτήτες του. Ελλοχεύει βέβαια ο κίνδυνος η εξαγγελία να ανήκει σε αυτά που λέγονται και δεν γίνονται ή εάν γίνει θα είναι καρικατούρα αυτού που μπορούσαμε να έχουμε πετύχει με τη Διάσκεψη.
2η Υποταγή
Θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός
Το κάτωθι κείμενο αποτελεί τμήμα του Δελτίου Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 23 Δεκεμβρίου του 2023.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα [INFR(2021)2226] στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή δεν διασφάλισε την ορθή εφαρμογή της οδηγίας (ΕΕ) 2014/89 σχετικά με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό.
Η οδηγία απαιτεί από τα παράκτια κράτη μέλη της ΕΕ να καταρτίσουν θαλάσσια χωροταξικά σχέδια το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2021 και να κοινοποιήσουν τα εν λόγω σχέδια στην Επιτροπή και στα άλλα ενδιαφερόμενα κράτη μέλη εντός τριών μηνών από τη δημοσίευσή τους. Ωστόσο, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εκπονήσει και υποβάλει τα θαλάσσια χωροταξικά της σχέδια στην Επιτροπή.
Ως εκ τούτου, μετά την προειδοποιητική επιστολή που εστάλη τον Δεκέμβριο του 2021 και την αιτιολογημένη γνώμη τον Απρίλιο του 2023, η Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Η χώρα μας είχε όλο το χρόνο για να καταρτίσει τα σχέδια και τη μελέτη για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό. Εξάλλου της δόθηκε σχεδόν δύο ετών παράταση. Τελικά δεν κατατέθηκε τίποτε από τις υποχρεώσεις της. Η έγκριση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού είναι βασικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας, καθόσον ορίζει πλήρως την κυριαρχία μας που είναι αποδεκτή και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δημιουργεί τις συνθήκες για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος. Αποτελεί κόλαφο και εξευτελισμό η προσφυγή και η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Ήταν επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συρθεί η Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να καταβάλλει βαριά πρόστιμα από το να ολοκληρώσει τον Θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό.
Και τούτο διότι θα έπρεπε να καταθέσει χάρτες για όλη την επικράτεια που θα απεικονίζουν το θαλάσσιο μέτωπο, τα νησιά, τις νησίδες και τις βραχονησίδες της πατρίδας μας. Κάτι τέτοιο δεν τολμά η Κυβέρνηση να κάνει, να δηλώσει δηλαδή την κυριαρχία της, εφαρμόζοντας «το Δόγμα των μη Εντάσεων», υποχωρώντας στις απαιτήσεις των Τούρκων και να προτιμά να πληρώνει τα πρόστιμα που αυξάνουν.
3η Υποταγή
Το θέμα του Κοσσόβου όπως το διαχειρίστηκε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και η κα Μπακογιάννη-Μητσοτάκη ήδη δημιούργησε βαθιές πληγές στις ιστορικές σχέσεις μας με το φιλικό κράτος της Σερβίας, αλλά και έφερε ολέθριες συνέπειες στην Κύπρο και στην ίδια την Ελλάδα στην Θράκη. Να ληφθεί υπόψη ότι το Κόσσοβο έχει παρατηρητές στο Συμβούλιο της Ευρώπης (ΣτΕ) όπως και το ψευδοκράτος. Με την εισήγηση της κας Μπακογιάννη-Μητσοτάκη δημιουργήθησαν οι κατάλληλες συνθήκες και ορίστηκε ένα προηγούμενο για την ένταξη του αποσχισθέντος ψευδοκράτους του Κοσσόβου στο Συμβούλιο της Ευρώπης και εξασφάλισε εύκολη πλέον αναγνώριση διεθνώς.
Το προηγούμενο αυτό της κας Μπακογιάννη-Μητσοτάκη και τον δρόμο που άνοιξε, θα ακολουθήσει και το άλλο ψευδοκράτος, στην Κύπρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την Κυπριακή Δημοκρατία και για την Ελλάδα.
Όσον αφορά την Θράκη εκεί οι Τούρκοι με το Προξενείο και το πιθανό στο μέλλον Πανεπιστήμιο – που τόσο άκριτα προσφέρει τη δυνατότητα ίδρυσης η Κυβέρνηση – θα έχουμε τεράστια προβλήματα που διευκολύνονται από τέτοιες συμπεριφορές της Κυβέρνησης.
Δεν ξεχνάμε τα λόγια της Σερβίδας Μπιλιάνα Πάντιτς προς την κα Μπακογιάννη-Μητσοτάκη στην ΚΣΣΕ: «Θα μείνετε στην ιστορία ως κάποια που με τον πιο βάναυσο τρόπο παραβίασε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου και τις αρχές πάνω στις οποίες ιδρύθηκε αυτή η οργάνωση. Έχετε αποδείξει ότι σας λείπει η ακεραιότητα, προκαλείτε και είστε υποκρίτρια… Μπορεί να είμαστε μια μικρή χώρα, αλλά σε αντίθεση με εσάς έχουμε ακεραιότητα και ποτέ δεν πρόκειται να παραδοθούμε και να υποκύψουμε». Όπως και την εξοργισμένη κραυγή «Ντροπή σας» του κ. Βούτσιτς προς την κα Μπακογιάννη-Μητσοτάκη.
Και οι τρεις (3) Εντάσεις είναι ισχυρά παραδείγματα που ελήφθησαν από τη σημερινή κυβέρνηση με τυφλή υπακοή και υποταγή στις κελεύσεις των Η.Π.Α. και των χωρών της Ευρώπης. Και το κάνει με τον χειρότερο τρόπο, προδοτικό για τους φίλους, χωρίς να κρατάει κάτι και χωρίς να λαμβάνει υπόψη την εξαπάτηση και την αφιλία – ουδετερότητα των «φίλων μας». Χάνουμε τους φίλους μας και δεν κερδίζουμε τους εχθρούς. Και το πιο τραγικό είναι ότι ταυτίζεται απολύτως με ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και δεν ανήκει στη πλευρά της ιστορίας που στεκόμαστε εμείς.
Δυστυχώς, πλέον σε αυτή τη χώρα, στην πατρίδα μας κάθε εχέφρων Έλληνας προβληματίζεται εάν αυτή είναι ο τόπος των προγόνων μας, ο τόπος που μας αξίζει κι εάν οι σημερινοί κρατούντες υπηρετούν το λαό και τη χώρα μας.
Δρ. Απόστολος Ε. Παπαφωτίου
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α.