Κυριακή, Ιανουάριος 12, 2025
ΑΡΘΡΑΚΟΙΝΩΝΙΑ

Α.Γ Καλλής: Κατάρας .. εγκώμιον σπουδαίον και ατυχές (ή για όλα φταίνε οι νέοι)

Πράξη Α: Ανοίγει η αυλαία με μουσική υπόκρουση το βαλς των αναμνήσεων, των ήχων, των προκλήσεων ,των παρακλήσεων και βεβαίως των προσκλήσεων των μελών…σε ήχο δεύτερο

Πράξη Β: Στο βάθος του μικρού διαδρόμου ένας Ρενουάρ στον τοίχο (ακριβές αντίγραφο, όπως η ζωή των κακέκτυπων κατηχητών της διαφώτισης) δίπλα στην αφίσα του Τσε Γκεβάρα σ ένα διαρκές βαλς με το αδύνατον ενός σπάταλα μυθικού Μάη ,ως η τελευταία ανάμνηση από το φοιτητικό δωμάτιο, τότε πού τα όνειρα τα καθόριζε η νεότητα, η αγνότητα, και όχι η επιπολαιότητα και η φαιδρότητα πού κάποιοι προπαγάνδιζαν και συνεχίζουν να το κάνουν κατηγορώντας τους νέους ταυτίζοντας τους με την επιπολαιότητα και την απώλεια του περιβόητου αξιακού συστήματος (ηθικού και νόμιμου μετά την φάση παρανομίας του) της προηγούμενης γενιάς που όλως τυχαίως ανήκαν οι ίδιοι και πού όλως ”τυχαίως” δεν οδήγησε σε καμία γη της επαγγελίας,παρά το μεγαλείο της ανέξοδης εξαγγελίας.
Κι αναρωτιέσαι γιατί όλο αυτό το μένος απέναντι στούς νέους ;:Γιατί τελικά;;;;

Για ένα και μόνο λόγο θα έλεγα κι αυτή θα είναι για μένα η μόνη ανομολόγητη (από πολλούς) αλήθεια, πού έχει να κάνει κυρίως με την απώλεια της νεότητας…το γήρας…
Οχι βεβαίως αυτό πού αναγκαστικά συνδέεται με τα ηλικιακά κριτήρια ,αλλά εκείνο πού σε αποσυνδέει από αυτό πού όντως συμβαίνει ως γεγονός την συγκεκριμένη χρονική στιγμή και περίοδο και σε συνδέει με την φαντασιακή εγωκεντρική προβολή μιας παρηκμασμένης και ατομικό κεντρικής (ως ιδεολογίας και άποψης )κοινωνίας , πού δεν την αφορά το κοινό καλό πού έχει συνέχεια και υπεραξία για κάθε γενιά ,χωρίς να διαχωρίζει την ποιότητα και την κλίμακα προσφοράς του καθ’ ενός ως μορφή καταξίωσης έναντι των <<άλλων>>… των όποιων άλλων, κυρίως αυτών πού δεν είχαν την τύχη ή την ατυχία να είναι εκεί στο υπαρκτά ανύπαρκτο πεδίον μάχης, πού καθόρισε την α- συνέχεια του πράγματος πού έγινε η Άγκυρα ενός πλοίου με το όνομα  ”η πατρίς πωλείται”…

Πράξη Γ: Προσδιορισμός των κριτηρίων των αφανών κι επιφανών κριτών.
Άραγε ποιοι τελικά να είναι αυτοί οι εκάστοτε κριτές, πού έχουν άποψη συνήθως αρνητική, επικριτική και απορριπτική για ότι νέο ή διαφορετικό ακολουθεί μετά από αυτούς κάτι σαν προ και μετά Χριστόν;;
Είναι αυτοί πού κατά τα συνήθη πρωταγωνιστούν σ ένα άδειο αρχαίο θέατρο (χωρίς πολλές φορές να το έχουν αντιληφθεί), θλιβεροί και επιζήμιοι(λόγω επιλογών)…με άγνωστο παρελθόν και αβέβαιο έως μηδενικό μέλλον.
Είναι αυτοί, οι <<αναμάρτητοι>>, βολεμένοι κριτές των πάντων (ευτυχώς υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα), πού απώλεσαν δια παντός την νεότητά τους και τώρα μοναχοί με συμπτώματα κατάθλιψης και τάσεις αυτοκτονίας, πάνω σε μια σχεδία από φελιζόλ ,όπως συνήθως συμβαίνει, αφηγούνται και μεγαλοποιούν τα όσα προηγήθηκαν με μία ωραία ανύπαρκτη παρέα (την οποία τότε υπονόμευαν και απεχθάνονταν)… δείχνοντας έτσι πως ότι έπραξαν το έπραξαν σωστά κι ανεπανάληπτα (έτσι νομίζουν οι ατυχείς ,χωρίς να είναι).. ως νέοι βάρβαροι( κατά το και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς βαρβάρους του Καβάφη),επιβεβαιώνοντας δια της σιωπής τους μετά το μεσονύκτιο …το μέγα ψεύδος ,ως μέγα πάθος ,πού τους καθοδηγεί μεγαλόπρεπα και άπρεπα , σε μία ολοδική τους ερμηνεία
, αιολη και επιζήμια…πως για όλα τάχα, φταίνε οι νέοι…κι όχι οι άλλοτε <<νέοι>> που ήσαν κάποτε.. νέοι

Υ.Γ Το αφιερώνω σε όλους εκείνους πού μόνιμα κατηγορούν τους νέους ότι τάχα έχασαν αξίες και οράματα και πού ξεχνούν οι δύσμοιροι πως όταν κι αυτοί ήσαν νέοι κάποιοι άλλοι πού είχαν απολέσει κι αυτοί οι .. φουκαράδες την νεότητα τους έβγαζαν χολή για τους ιδίους .
Μακάρι οι νέοι σε κάθε εποχή να κυβερνούν και να προσφέρουν χωρίς όρια, περιορισμούς και νουθεσίες των υποταγμένων και συμβιβασμένων πού χάθηκαν στου πλήθους την ανωνυμία, πίσω από κάποιον υποτίθεται… ηγέτη πού ξαργύρωσε την αγνότητα και τον ενθουσιασμό τους για έναν κόσμο ομορφότερο.