Πανελλαδικές 2022: Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ
Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ θα ισχύσουν στις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 με επίκεντρο τους συντελεστές βαρύτητας για τα τέσσερα μαθήματα οι οποίοι ορίζονται ξεχωριστά από τα 461 τμήματα των πανεπιστημίων.
Ύστερα από την περσινή μεταβατική χρονιά, στην οποία η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ανέβασε το επίπεδο των επιτυχόντων που εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, αλλά παράλληλα άφησε και χιλιάδες κενές θέσεις σε σχολές και τμήματα, κυρίως στη Περιφέρεια, το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει ότι τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν τους συντελεστές βαρύτητας στα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με βάση το κύριο γνωστικό τους αντικείμενο, ενώ παράλληλα επανακαθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής των υποψηφίων τροποποιώντας τις ΕΒΕ, είτε προς τα κάτω προκειμένου να μη μείνουν τόσες πολλές κενές θέσεις είτε σε άλλες περιπτώσεις ακόμα και προς τα πάνω ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο τον πήχυ της επιτυχίας.
Όπως γράφει η Καθημερινή της Κυριακής, ομοειδή επιστημονικά τμήματα έχουν επιλέξει διαφορετικούς συντελεστές δημιουργώντας ένα νέο τοπίο, μία νέα προς επίλυση εξίσωση, στον υπολογισμό των μονάδων για την εισαγωγή των υποψηφίων.
Παραδείγματα: Η Οδοντιατρική του ΕΚΠΑ δίνει 25% συντελεστή βαρύτητας για όλα τα μαθήματα ενώ η αντίστοιχη του ΑΠΘ όρισε 20% για τη Γλώσσα, 25% για τη Φυσική και τη Χημεία, με πιο απαιτητική τη Βιολογία στο 30%. Το τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΟΠΑ όρισε 25% για τα Μαθηματικά ενώ το αντίστοιχο της Θράκης τo… αναβαθμίζει σε 28%.
Η Νομική Αθηνών επίσης δίνει ένα… διπλωματικό 25% και στα τέσσερα μαθήματα αλλά η Νομική του ΑΠΘ ορίζει 30% σε Γλώσσα και Αρχαία και «μόλις» 20% σε Ιστορία και Λατινικά. Οι Ιατρικές ΕΚΠΑ και ΑΠΘ ομονοούν. «Ναι» σε όλα από 25%.
Στις σχολές του ΕΜΠ η εικόνα των συντελεστών καταγράφεται σαφώς πιο πλουραλιστική.
Όπως εξηγούν στην «Κ» ειδικοί αναλυτές με τον νέο τρόπο υπολογισμού τα κομπιουτεράκια των υποψηφίων θα πάρουν φωτιά καθώς «ο υποψήφιος θα έχει διαφορετικό αριθμό μορίων εισαγωγής σε κάθε τμήμα του επιστημονικού του πεδίου».