Λ. Αυγενάκης: Να σπεύσουν οι πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας να καταθέσουν δηλώσεις για τις ζημιές που υπέστησαν
Να σπεύσουν και να υποβάλλουν δηλώσεις στον ΕΛΓΑ για να μπορέσουν έγκαιρα να καταβληθούν οι προκαταβολές για τις αποζημιώσεις για τις ζημιές που υπέστησαν από την καταιγίδα Daniel, κάλεσε τους παραγωγούς ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» του ΟΡΕΝ, με τον Σπύρο Χαριτάτο και την Ευλαμπία Ρέβη.
Ο ΥπΑΑΤ τόνισε ότι είναι δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η άμεση καταβολή αποζημιώσεων, αλλά, διευκρίνισε ότι ο χρόνος καταβολής τους εξαρτάται από το χρόνο ολοκλήρωσης των δηλώσεων των πληγέντων στον ΕΛΓΑ.
Μάλιστα, όπως είπε, για να διευκολυνθούν οι αγρότες αποφασίσθηκε ο ΕΛΓΑ να δέχεται και χειρόγραφες δηλώσεις, χωρίς να πληρώνουν τέλη, αρκεί να έχουν τον ΑΦΜ και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας με τον αγρότη που την υποβάλλει, ενώ για να τρέψει η διαδικασία, το έργο των 86 μόνιμων ανταποκριτών του ΕΛΓΑ στη Θεσσαλία, συνεπικουρούν περισσότεροι από 100 έκτακτοι.
Δεν κάνουμε χάρη στους παραγωγούς, είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς ο ΕΛΓΑ είναι υποχρεωμένος να καλύψει τις ζημιές. Το πρόβλημα, όπως σημείωσε, εντοπίζεται στο γεγονός ότι το μέγεθος των ζημιών είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τα χρήματα που διαθέτει ο ΕΛΓΑ στο ταμείο του. Γι’ αυτό το λόγο, όπως διευκρίνισε, μια από τις προτάσεις που κατέθεσε στην ΕΕ, είναι να εξαιρεθεί ο ΕΛΓΑ από την απαγόρευση ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να βρεθούν οι πόροι που θα καλύψουν τις ζημιές.
Αναφερόμενος σε αυξήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε ορισμένα προϊόντα, επισήμανε ότι κανένα από τα οπωροκηπευτικά των οποίων οι τιμές αυξήθηκαν, δεν παράγεται στη Θεσσαλία. Χαρακτήρισε την τακτική αυτή «Ντροπή» και σημείωσε ότι είναι απαράδεκτο ορισμένοι αδίστακτοι να επικαλούνται τις καταστροφές στη Θεσσαλία για να κερδοσκοπήσουν. Εξήγησε ότι το θέμα των τιμών είναι ζήτημα του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο, ωστόσο, μέσω του αρμοδίου υπουργού, έχει ενεργοποιήσει μέτρα για τον περιορισμό «παιχνιδιών στην πλάτη των καταναλωτών».